Palm Springs

7 juni 2014 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

De cactussen in Phoenix hebben we vandaag verruild voor de palmen in Palm Springs.
De laatste lange rit deze reis als we de terugvlucht naar Nederland niet meerekenen.
Toen we aankwamen kon ik me al meteen voorstellen dat ik hier zou gaan overwinteren als we met pensioen zijn. Je komt aanrijden en links en rechts zie je nog het zand van de woestijn, recht vooruit staat er een berg maar net daarvoor rijdt je een oase in met lange palmen en het is heerlijk warm. Straatnamen als Maravilla, Paz, Perciosa, Buena Vista en Hermosa, zeggen al genoeg, pracht en praal dus hier midden in de woestijn.
We checkten in bij het hotel en kregen een upgrade naar een junior suite zodat we meteen naar de kamer konden maar wat wij wilden was meteen naar 'Great Shakes' om een milkshake te drinken en dat deden we dus nadat de koffers in onze suite stonden.
We reden met de auto naar South Palm Canyon Drive maar dit bleek op loopafstand van het hotel en lijkt wel DE straat te zijn van deze uit de grond gestampte stad.
De hondenkapsalons en hondenboutiques, geven aan dat hondjes hier net als de baasjes een goed leven hebben en misschien dat dit plaatsje mij daarom zo aantrok. We hadden ondertussen al lekkere ijsjes (nog in te vriezen) voor ons verwende viervoetertje gehaald dus nu was het onze beurt.
De allerlekkerste milkshakes ooit bestelden we bij Great Shakes. André ging voor de banaan/pindakaas en ik ging voor de dadel/walnoot. Oh mijn hemel wat waren ze goddelijk!!!
Voor 's avonds had ik een tafel gereserveerd bij restaurant Tinto om 19.00 maar die had ik maar even gebeld om het een half uurtje te verzetten want we zaten behoorlijk vol na die shakes.
Vandaag zou een 'genieten van het goede leven'-dagje worden, want daar lijkt dit plaatsje voor te zijn ontwikkeld dus we snelden ons naar het zwembad. Het water is hier schaars in de woestijn maar met een zoutwaterbad hebben ze dat opgelost doordat dat makkelijker is in onderhoud. Eigenlijk verzin ik dat ter plekke want..is dat makkelijker in onderhoud? Bespaar je daar water mee? Het is niet verzonnen dat het een zoutwaterbad is dus ergens zal het wel z'n voordeel hebben, toch?!
We zijn hier omringd door levensgenieters dus in een zwembad vol mensen die daar gewoon heerlijk in het water staan met een drankje in hun hand om verkoeling te zoeken en waar muziek uit speakers klinkt, zochten wij ook de verkoeling op. Waarom heerst er in Nederland zo een 'zien en gezien worden'-sfeer terwijl hier iedereen gewoonweg kan genieten terwijl ze echt wel gezien mogen worden.
Helemaal ingeburgerd reden we naar restaurant Tinto en ooooh wat was ik blij dat ik mijn huiswerk had gedaan wat betreft het uitzoeken van restaurantjes!
Binnen zag het er al leuk uit maar het geluid galmt daar nogal. Wij kregen een tafeltje buiten en daar was het helemaal zen, aangenaam warm, iedereen praatte rustig met elkaar en op de achtergrond klonk Spaanse muziek.
De chef en eigenaar komt uit Equador maar het eten is Baskisch en hij heeft er een beetje een fusiondraai aan gegeven met als resultaat het allerlekkerste eten dat ik ooit heb geproefd!!!! Het was Spaans eten maar dan verfijnd en met zoveel verschillende smaken die zoooo goed bij elkaar passen.
Ik raad iedereen aan hier te gaan eten mocht je naar Palm Springs gaan (of naar Philadelphia want daar heeft hij zijn eerste restaurant geopend).
Ik twijfelde 's middags nog even of we niet beter op South Palm Canyon Drive moesten gaan eten want het zag er allemaal zo gezellig uit en wat ik had gereserveerd was in een soort van villawijk waar verder geen restaurants waren maar wat was ik blij dat ik alleen maar had gebeld om de tijd te verzetten en niet af te zeggen.
Het 'genieten van het goede leven'-dagje zal nooit meer kunnen worden overtroffen vrees ik maar nu ga ik genieten van een goede nachtrust......zzzzzz....

1. Magda:
    9 juni 2014
    Leuke verhaal weer.
    Dank je wel.
  2. Josephine van Walbeek:
    9 juni 2014
    Wat geniet ik toch van je leuk geschreven reisverhalen!
    Mis alleen nieuwe foto's, ligt dat aan mij of kijk ik niet goed ;-)
    Goede terugreis en ook weer gezellig als jullie straks weer thuis zijn!
    Je buurvrouw Josephine
  3. Conchita:
    10 juni 2014
    Aan de foto's plaatsen ben ik inderdaad niet meer toegekomen. Doe ik alsnog als ik thuis ben.
    Tot snel!