Monument Valley / Mesa Verde

4 juni 2014 - Mesa Verde National Park, Colorado, Verenigde Staten

Heerlijk uitgerust werden we wakker en met grote bekers koffie en donuts voor nog geen $5 begonnen we de dag.
We reden naar Navajo Tribal Park en daar gingen we offroad door de woestijn. André zat achter het stuur maar die zag me al popelen om te kunnen wisselen. Waar het vandaan komt weet ik niet maar ik word zo blij achter het stuur als ik offroad ga. Nou hebben we best een zware wagen maar ik kreeg hem net zo enthousiast als ik was en met 4 wielen van de grond vlogen we over een hobbel.
De auto onder het rode stof en wij met een glimlach van oor tot oor, kwamen we de woestijn uit.
De rit ging verder naar Mesa Verde maar met een onvolledig adres. Dus na een straat in de buurt ingevoerd te hebben in de TomTom, gingen we de weg op.
Het uitzicht blijft ons elke dag weer verbazen, van niets naar een dorp waar de helft leegstaat en je je in een spookstad waant. Winkels waar de uithangborden er nog hangen maar de ramen zijn dichtgetimmerd of loodsen waar een bordje 'antiek' hangt maar meer weg heeft van een vuilstort en waar oud ijzer waarschijnlijk ook onder antiek valt want oud.
Dan weer door een dorpje waar je aan de reclameborden kunt zien dat de tijd heeft stil gestaan maar waar alles netjes onderhouden is.
Uiteindelijk kwamen we in het plaatsje Manco, hier zou ons hotel moeten zijn. Een stukje plattegrond om aan te duiden waar het hotel zich zou bevinden, gaf aan dat we goed zaten maar nergens was het Far View Lodge te bekennen. De naam was ook geheel misplaatst aangezien je hier nergens een far view had, tenzij ze de overkant van de straat al als vergezicht zagen.
Uiteindelijk stopten we bij een videotheek en de meneer achter de kassa die allang blij was eens iemand te zien, vertelde ons dat het hotel zich helemaal niet in dit dorp bevond. We moesten het nationaal park 'Mesa Verde' in en daar in het park zouden we het hotel vinden.
We reden het park in en bevonden ons ineens in een soort van Teletubbies vallei en inderdaad halverwege het park vonden we het hotel waar we inderdaad far view hebben.
Omdat we morgen best een lange rit voor de boeg hebben, zijn we meteen het park doorgereden om alle hoogtepunten te bekijken en dat was een goed idee want we zijn nog 2 uur rond gaan rijden en hebben nog niet alles kunnen zien.
Uitgehongerd en blij met een goed restaurant bij het hotel sloten we de dag goed af.
Dat onze benzinemeter aangeeft dat we snel moeten tanken kan ons niet weerhouden van een goede nachtrust. We moeten van het positieve uitgaan, we zitten tenslotte boven aan de berg en mochten we het net niet halen, rolt hij misschien nog net door tot de pomp.

1. Winny:
    5 juni 2014
    Conchita even tussendoor, ik geniet van jouw verslagen! Ga lekker verder genieten van al het moois, raars en nog keer moois met wat je op jullie weg,
    vind!