Las Vegas

30 mei 2014 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Wakker worden in Ceasar's Palace betekent niet meteen wakker worden met een tatoeage  in je nek en het missen van een tand (zoals in de film Hangover). Het kan ook betekenen dat je heerlijk uitgeslapen wakker wordt, wat een heerlijke bedden!
Na een snel ontbijt bij Starbucks namen we de bus naar een outlet-dorp. Eenmaal van de strip verandert de omgeving en elke buurt lijkt z'n eigen specialiteiten te hebben, pandjeshuizen, kunstenaars, advocaten en bureaus die je borgtocht kunnen voorschieten en door het oude Las Vegas kom je uiteindelijk in een winkel-walhalla. Zoals sommigen in Vegas los gaan in het casino, gingen wij hier helemaal los met het voordeel van de altijd prijs garantie. Dus bij de kassa was het alsof we de jackpot wonnen als bleek dat er nog eens 30% van de prijs afging. We konden er nog wel uren doorbrengen maar we wilden nog zoveel meer zien. Voor het oude gedeelte van Las Vegas hadden we helaas geen tijd meer, jammer.
Terug in het hotel snelden we ons meteen naar het zwembad, in badkleding en met de zonnebrandcreme in de hand liepen we door de casino's waar mensen al een biertje in hun hand hadden. Even een rondje om de Romeinse pilaren, opdrogen aan de rand van het zwembad, naar de kamer, douchen omkleden, eten bij ons favoriete restaurant hier, Beijing 9. Gisteren hebben we hier ook gegeten maar toen hadden we geen plek meer voor de Mochi, dus we MOESTEN terug. We hebben dit toen in Shanghai voor het eerst geproefd en toen ik zag dat ze het hier hadden was het meteen besloten dat we hier beide dagen zouden eten. Geheel op schema liepen we naar Le Mirage voor het concert van Boyz II Men.
Het concert was super goed en de sfeer zat er goed in. Opgedirkte dames die zich naar het podium snelden om een roos in ontvangst te nemen, met ze gingen schuifelen of hun mobieltje gaven bij het liedje speciaal voor mama's, zodat een van de boys (ondertussen men) voor hun moeder kon zingen. Twijfelde nog om mijn moeder wakker te bellen maar het risico dat ze dan ging vragen wie ze in godsnaam aan de telefoon had en het liedje stopgezet moest worden om haar uit te leggen dat het de bedoeling is dat ze alleen maar luistert en er niet de hele tijd er doorheen moest praten was groot, dus mijn mama maar lekker laten slapen en andere mama's toe laten zingen.
Door hun interactie met het publiek, het tussendoor vertellen van leuke anekdotes en de acapela nummers die kippenvel bezorgen, maakt dat ik niet alleen fan was van het eerste uur maar ook van het laatste uur. Het concert was super!!
En deze super avond, sluiten we af met een super lekkere mojito....Viva Las Vegas!