Death Valley / Las Vegas

29 mei 2014 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag op Hemelvaartsdag ging de rit door helse warmte richting Las Vegas waar iedereen van god los is.
We verlieten de ranch en reden eerst langs het bezoekerscentrum om een parken pas te halen. André wilde graag naar badwater, hij vond het geweldig dat ze hier het Nederlandse woord ervoor gebruikten en pas toen de dame uitlegde waar dat was, hoorde hij dat het uitgesproken werd als 'slecht water'. Blij dat André ook dat soort acties heeft, reden we Death Valley in.
Ik kreeg een beetje het safarigevoel toen er ineens een Coyote voor de auto liep. Toen we stopten, liep hij nieuwsgierig langs de auto en keek ons voorzichtig aan, voor de zekerheid deden we maar voorzichtig het raam dicht.
De eerste stop was de Natural bridge. Het was wind stil en als je daar dan tussen die rotsen staat,lijkt het alsof je in een geluidsstudio staat, doodstil.
De tweede stop werd badwater. Ongelooflijk dat daar midden in de droogte water is, heel zout en niet te drinken maar water. Dan sta je daar ineens op een zoutvlakte dat leek op een ijsbaan maar niet glad was, bizar.
We reden eens stukje terug naar de 'Devil's golf course', een stuk dat helemaal bedekt is met zout stukken maar niet te belopen was, het contrast met badwater was groot van glad naar dit ruwe gedeelte.
Hierna reden we door 'Artist Drive' een kleurrijke omgeving omdat de rotsen zijn gekleurd door verschillende mineralen.
De laatste stop in Death Valley werd 'Zabriskie point' met glooiend gesteente en een geweldig uitzicht.
Maar nu was het tijd om de mooie natuur achter ons te laten, vanavond geen mooie sterrenhemel maar laserstralen en neonverlichting.
Onderweg naar Las Vegas reden we weer door zo een straat die je alleen met volle verbazing door kunt rijden.
De verkiezingen zitten eraan te komen en zelfs de sheriff stelt zich verkiesbaar en heeft een grote billboard laten maken waar hij stralend de mensen uit zijn straat vraagt op hem te stemmen. De tandarts staat ook stralend op een billboard en ze lijken allemaal op dr Phill.
Voor we Las Vegas in reden stopten we even om te wisselen van chauffeur en wat zien we....een warenhuis voor dieren. Het moest gewoon zo zijn dat we hier terecht kwamen en we met een tas vol goodies voor Chica eruit kwamen!
Hoe dichter bij Vegas, hoe drukker het verkeer maar al snel hadden we de garage bereikt. De wandeling van de garage naar de receptie was een stuk langer. Door het casino, langs alle restaurants, bereikten we de receptie. André had op Tripadvisor gelezen dat een upgrade de moeite waard was dus we boekten ons om van de standaard kamer naar een suite. Met een plattegrond van het hotel om de kamer te bereiken, liepen we weer dwars door het casino. Onze kamer bleek een volledig appartement! Woonkamer, slaapkamer met zitje, badkamer ingericht als spa met jacuzzi, grote inloop douche met aan alle kanten douchekoppen en een zitje, toilet en wastafel meubel met een televisie nummer 3 ingebouwd in de spiegel. Daarnaast hebben we nog een toilet bij de woonkamer maar deze is al zo groot als de hele badkamer bij ons thuis. De kamer was dus helemaal in de stijl van het hotel, groots.
Ook al gaat alles hier 24 uur door, je weet dat je dat zelf niet gaat uithouden dus ons maar meteen tussen de Vegas-gangers gemengd en de strip afgelopen. Het is een apart fenomeen dat midden in de woestijn een feestparadijs staat waar mensen met cocktails in hun hand gaan winkelen of gewoon naar de volgende bar wandelen om een nieuwe te bestellen. Opvallend zijn wel de aan lager wal geraakten die hier misschien alles wel zijn verloren, behalve hun humor. Met bordjes als: my wife got a sexchange....my wife was kidnapped by aliens....en nog wat begin teksten als reden dat ze geld nodig hebben of gewoon iemand die vieze moppen vertelt in ruil voor geld. Alles kan, alles mag en alles is nep hier, maar je gaat op in de gekkigheid en je lacht de man met de grote ballon op z'n rug met de tekst dat hij meisjes op je kamer kan regelen, vriendelijk toe.
We eindigen ons avontuur van vandaag geheel in stijl al bubbelend met een glaasje bubbels terwijl het overal in de stad nog bruist.

1. Frieda:
    31 mei 2014
    Ik vind dit een ontzettend leuk reisverhaal. Ik kan het a.h.w.zelf meebeleven. Veel dank Conchita.