Cortona

24 juni 2015 - Cortona, Italië

Vandaag was een dag zoals een vakantiedag hoort te zijn, een dag in totale ontspanning. Na het ontbijt zijn we naar Cortona gereden. We bleken een beetje laat te zijn want alle parkeerplaatsen waren al vol en zelfs langs de weg er naar toe, stond het ook vol. We hadden een mooi plekje gevonden maar dachten dat het misschien toch beter was om de regels op te volgen en het 'niet parkeren' bord op te volgen. Meer omdat er stond dat je weggesleept zou worden en het een behoorlijke tippel zou zijn als onze Cactus weggesleept zou zijn.  Even verderop, net zo illegaal maar geen bord waardoor we ons voor de domme konden houden in het geval dat, hebben we de auto langs de kant van de weg ergens midden op de berg geparkeerd. Uiteindelijk viel het wel mee hoelang het lopen was naar de stadsmuur van het dorp (is het wel een stadsmuur als de muur om een dorp staat?!).
Ook Cortona bleek een schattig dorpje te zijn. Een echt Italiaans dorpje maar met een tweedehands zaakje waar ze een Nederlandse beschuitbus verkochten?!
Vanuit Cortona zagen we in de verte een meer dus dat zou onze volgende stop worden. Het was het Trasimenomeer . Daar aangekomen was het een beetje een troosteloze bedoening wat in het hoogseizoen misschien een druk bezochte plek is. Nu was het een strandje met 2 toeristen die daar op hun zelf gebrachte strandstoelen zaten met identieke handdoeken. Met een pontje kon je naar het eiland in het meer maar op Tripadvisor had ik al gelezen dat het viezig was met veel insectenzwermen. Viezigheid en insecten stonden niet hoog op ons prioriteiten lijstje dus we bleven op vasteland.
Na even daar over het meer getuurd te hebben, reden we terug naar ons paradijsje en hebben we de rest van de dag gerelaxt aan het zwembad.
Helemaal in de ontstress-modus hebben we er voor gekozen om het terrein helemaal niet te verlaten en wat blijkt, voor lekker eten hoef je de deur niet uit. Onder het genot van een heerlijk wijntje met een uitzicht waar zelfs een gestresste kip van ontspant, hebben we heerlijk gegeten. Wat zeg ik....ik heb de allerlekkerste pasta ooit gegeten!!! Ik kan alleen voorlopig niemand meer aanspreken want die valt om van de knoflooklucht!

1. Beltran:
    25 juni 2015
    het is altijd weer gezellig wakker worden met je mooie verhalen